5 Zaujímavých konceptov áut, ktoré sa nedostali do sériovej výroby

Bugatti 16C Galibier
Bugatti Galibier, ktoré bolo odhalené v roku 2010, sa takmer stalo realitou. Bolo dlhé 5,3 metra a malo rovnaký 8,0-litrový motor W16 ako Veyron, ale s dvojitými kompresormi namiesto štyroch turb pre lepší krútiaci moment v nízkych otáčkach. Bugatti nastavilo maximálnu rýchlosť na približne 350km za hodinu a navrhlo, že ak by toto über-limo dali do výroby, stálo by to okolo 1 milióna libier.
Cadillac Sixteen
Cadillac Sixteen je, ako ste už z názvu uhádli, celý o číslach. Hovoríme o 16-valcoch, 13,6 litrovom motore a 1000 koňoch pod kapotou. Šestnástka bola postavená tak, aby vzdala hold 16-valcovým Caddys z tridsiatych rokov, a bola viac výcvikom a experimentom pre inžinierov ako konceptom. Jeho motor bol postavený úplne od nuly, ako základ používal Corvette V8 a dokázal vypnúť až 12-valcov pri nízkej záťaži, aby sa ušetrilo palivo. Niektoré prvky štýlu sa dostali do výroby, ale jeho mohutný V16 nie.
Lamborghini Estoque
Technicky pôsobivý ako Urus a podľa nás aj krajší. Estoque, ktorý bol odhalený na autosalóne v Paríži v roku 2008, bol koncept super-limuzíny takmer pripravený na sériovú výrobu. Koncept má motor V10 z Gallardo a pohon všetkých kolies, ale šéfovia Lambo naznačili, že prípadné sériové auto by mohlo byť vybavené V12, hybridom alebo dieselom. Z akéhokoľvek dôvodu sa Estoque nikdy nedostal do sériovej výroby neviem a prvé štvordverové Lambo sme nakoniec dostali no v podobe SUV pod označením URUS.
Peugeot 908 RC
908 RC bolo divné aj na pomery francúzskych luxusných sedanov. Je to v podstate štvordverová luxusná limuzína s 5,5-litrovým naftovým motorom V12 s dvojitým turbodúchadlom z pretekárskeho vozidla Peugeot 908 Le Mans. Motor namontovaný za pasažiermi mal výkon 691 koní. Samozrejme, nikdy sa nevyrobilo – bol to len reklamný ťah na vzbudenie záujmu o pretekárske 908, ktoré by v roku 2009 vyhralo Le Mans, no nestalo sa tak.
Ferrari Pinin
Pinin (pomenovaný po otcovi Sergia Pininfarinu, Battistovi ‚Pinin‘ Farinovi) bol odhalený na autosalóne v Turíne v roku 1980 pri príležitosti 50. výročia Pininfarinu a bol vôbec prvým štvordverovým Ferrari. A zostáva JEDINÝM štvordverovým Ferrari, okrem špeciálnych 456 kusov vyrobených pre brunejského sultána až kým neuvidíme hotové SUV Purosangue. Enzo zrejme chcel spustiť výrobu Pinina, aspoň spočiatku, ale nikdy mu nedal zelenú.